Tuesday, September 7, 2010

Penat Lelah ku berbayar

Tidak kusangka bila aku mendapat khabar dari kwn sekelas ku…

Bila die menyatakan mendapat imbuhan dr kajian muzium

Ermmm aku pn wt la..tp die wat full tesis..aku wt hanya kajian sahaja sebab tesis aku wat tajuk lain…

Haishhh kalau btul la aku pun dapat..bayak 2 rm500 dikala aku xde kje nih..memang bernilai sangat rm500 tu…lagi2 lah nak raya ngn konvo nih…bole la topup2 ckit utk persiapan..

Malam 2 juga aku mengajak missnana tuk g bazaar dgn alas an nak beli tudung sambil nak check duit..bdebar jantung aku…arghhh fizizana jgn la terus mengharap..2 buan utk awk lah..

Bila kad matrik/kad bank islam di telan oleh mesin atm…tangan aku pantas menekan no pin seterusnya makin pantas aku menekan pertanyaan baki…

Alhamdulillah…ada rezeki utk aku..

Baki dalam akaun RM507.23

*******************

Tiba2 terkenang aku bersama 10 org kwn2 aku tersesat di kuala lumpur..angkara kuar dr Arkib xde kenderaan nk g puduraya..sbb mse 2 jalan jam..jadi bas rapid xnaik pn…

Dengan blur2 kteorg bjalan kaki..tau2 da kt tepi highway..xtau highway ke mana..selama ni aku xpernah pegang iklan masterskill di tepi flyover akhirnya sume jadi reality..

Jalan dan terus berjalan..akhirnya kteorg tersadai di tepi longkang highway..dgn kereta yg sume bgerak pantas..tiada siapa mahu menghulur bantuan..pelbagai usaha kteorg wat nak kuar dr highway 2 dengan call polis..tapi belum sempat polis dtg kami ternampak signboard 1km tol duta…selama ni 1km 2 macam dekat sahaja..tapi bila berjalan kaki..hanya tuhan sahaja yang tahu betapa jauhnya utk sampai ke tol duta..

Hasil usaha Kamaruddin akhirnya dapat juga kteorg naik bas tjg malim..alhamdulillah kami selamat sampai ke tanjung malim akhirnya…

Dan hari ini aku rase bersyukur kerana sbb penat lelah aku 2 berbayar juga akhirnya..dan tidak sangka sebanyak itu…

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...