Tuesday, September 7, 2010

Merdeka

Selamat menyambut Hari Kemerdekaan yg ke-53

Moga Malaysia kekal aman dan tida berlaku pergolakan yg boleh menjejaskan keamanan Negara kita

**********

Bila cakap tentang keamanan tiba2 teringat video tentang orang2 dipalestin yg dijual oleh pensyarah UKM…memang aku kagum sangat ngn semangat rakyat Palestin..kanak2 masih kecil lagi bersemangat sebagai pejuang spt perwira…tanpa gentar mereka dan rakan2 mereka mengutip batu dan mebaling batu kea rah kereta kebal askar Israel..kalau aku berada disituasi itu aku rasa aku da lari seram bila tengok kereta kebal 2…tapi dengan semangat juang yg mereka ada/semangat patriotisme mereka sanggup mati untuk menentang askar Israel..kalau sedemikian terjadi di Malaysia..(nauzubillah minta dijauhkan) bukan anak remaja kita pergi berjuang..tetapi berlari dan menuding jari kepada semua pihak..menyalahkan sana-menyalahkan sini..tapi mereka, tidak ada pihak yg harus dipersalahkan kerana mereka tahu berjuang 2 adalah tanggungjawab dalam diri mereka..

Paling terkedu aku mendengar bila seorang kanak2 perempuan berkata…bila bom mula digugurkan die mula membaca al-quran agar keadaan dirinya selamat..

Sungguh mereka xkenal lagi cinta akan dunia..kerana dunia dieorg seperti neraka..tapi cinta mereka sepenuhnya kepada akhirat..

Subhanallah~tersentak seketika aku dr lamunan dimana aku berpijak..sudah berapa kali aku khatam al-quran dalam setahun..

Sungguh aku sudah jauh dari kallamuallah..

Moga dengan merdeka kali ini dan genap usia 24 tahun aku..ada perubahan dalam diri aku utk mendekatkan diri kpd yg maha ESA

********

Ya allah kekalkan lah kemerdekaan Malaysia..moga lahir lebih ramai anak bgsa yg berjasa pada agama, bgsa dan juga Negara

Bebaskanlah bumi Palestin dari cengkaman Israel

Amin

*********************

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...