Monday, August 23, 2010

temuduga yang diduga

kali ini memang benar2 terduga...
selepas ak layak untuk berkonvo dan senat telah mengesahkan maka aku pun memohon GST...nak jadikan cerita aku layak untuk temuduga..
tarikh: 3/08/2010
tempat: PKG kg Gelam, tjg keling , melaka...
gulppppp... tinggal seminggu je lagi..tp aku betul2 xde semangat utk temuduga..namun aku gagahkan jua diri ini utk study...
sok intvw yang ditunggu ptg ni bertolak g ke melaka...
kakak pit ajukan soklan..nak tdo mne..nk g tgok embah ke???..ermmm xpe la tdo hotel je la er..
eh mek ni tnye tp die yg wt kptsn..maka kptsn nyer tdo di hotel...aiyakkk tdo hotel mewah..tp hati aku betul2 x tergugat pn ngn kemewahan 2...siap xde perasaan..ni la penangan nak intvw sok...

*************

mse on the way nak g melaka...rehat kt r n r pagoh..nak jadikan cite ada geng mamat askar ni..dok pakat ngn kwn2 dieorg dok perhati aku...adoi xtertelan pau kacang yg aku makan...haaa padan mke awk cik pz.selama ni awk yg dok perhati mamat askar..hri ni awk kne ngn mamat askar 2...

************

sampai tjg keling g survey tempat..n then check in hotel...malam 2 g tgok nenek kt tangga batu...ermmm tapi da xde perasaan..jantung ni makin berdegup pantas..sepantas jam mengerakkan jarum meninggalakn saat..minit..jam dan seterusnya hari... ya allah permudahkanlah urusan hambamu ini..kerana itu cita2 aku selama ini...

*************
7.30 a.m aku bertolak g PKG kg gelam..sampai cne jmpe ramai kwn2 sej aku kt upc..rpenyerrr ramai yg terima nasib cam aku..dihantar intvw ke melaka...jam 9.00 a.m baru lah aku menduduki ujian INSAK..ya allah betapa pantas nya masa berlalu..135 soalan mesti di jawab dalam masa 30 minit..jadi kamu bole bayangkan betapa cepatnya tangan aku ini menandakan jwpn..hingga hilang keyakinan dan kekuatan kerana tidak sempat berfikir..namun aku hanya mampu bertawakal dan memanjatkan doa padaMU...

**************
selesai INSAK..tunggu punya tunggu akhirnye tepat jam 2.30 p.m giliran aku lah utk intvw...
masuk lah diri aku dalam bilik itu dengan sopan bersama fail..gaya spt guru nak masuk kelas dan memberi salam...
ok sape nama???aiyakkk blm smpat ak nk ddk g..da tnye nme..
fizizana binti ahmad..
ic?dan aku menyatakan ic aku...
tarikh lahir? 27/08/1986... eh same ngn tarikh lahir org umah sy..
aku hanya mampu tersengih sahaja...da tunang atau kahwin..
ermm lom lagi encik..eh yeke..pkwe org mne???
aik ni siap tnye pkwe lak ble nk tnye soklan bdebar lak aku jadinya..
org batu pahat sahaja..ermm ok bt pahat xde kosong..kalau mersing byk lah...xpe encik sy sedia berkhidmat..aiyak jwpn hipokrit 2..haha nsb bek die xtnye pkw kje mne..lau die tnye n ak jwp srwk mmg cnfm la tercampak le 2 aku kt cne..
*********
selesai sudah soklan ttg maklumat diri akhirnya soklan yg aku tgu diajukan
' berguru ke padang sasar
dapat rusa belang kaki,
___________
__________
tolong sambungkan puisi tadi..
gulppppp mmg ak blur dan trus cm xpnh dgr puisi 2...akhirnya aku surrender ble die da bce rangkap ke 3
berguru kepalang ajar,
baris 4 aku bru aku pndai smbung
bagai bunga kembang x jadi...
2 baru soalan pertama..
soalan seterusnya die tnye aku tntg kondusif selesa dibilik darjah...kemudian die tnya tentang NKRA dan last sekali cara nak ajar sejarah...
ya allah nasib baik NKRA 2 mmg aku tergerak nk study pg 2 sebelum aku g interview..alhamdulillah wpn aku xbrape puas hati..tapi at least aku boleh bercakap..siap ketawa2 lak..
aku berharap moga aku lulus ujian INSAK dan temuduga 2...kerana itulah cita2 aku mahu mengubah persepsi pelajar aku bahawa sejarah bukan sesuatu yang membosankan... =)
amin...harap2 cita2 aku tercapai

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...