Friday, January 21, 2011

bekal????

bekal???
banyak maksud le describe kt situ kan
emmm yang aku nak cerita ni..ada kaitan ngn bekal makanan
terharu + salute
nak tau nape???
anak murid aku lelaki g sekolah bawak bekal makanan
ya allah macam nak menitis air mata...
aku sendiri sepanjang sekolah menengah xprnah bawa bekal g sekolah..
tapi hari ni...
aku ternampak anak murid aku lelaki bawa bekal g sekolah...
rasa terharu dan kagum sangat...
tersentuh sangat dalam ati aku..
sebab semalam aku dengar dr kak razlina
ada student form 5..die x balik umah after abis sek sbb nak g latihan rumah sukan
bila akak 2 tanye..da solat lom??
die jawab dah..
bila akak 2 tnye da makan lom???
dak 2 hanya mampu tersenyum je
bila akak 2 tnye 2x..dak 2 still xjawab
last sekali kak razlina bg duit srh die g mkn
mmg dak 2 xde duit..aftr akak 2 bagi duit..die terus bangun g bli makanan
ermmm sedihnya bila dgr cerita 2...
so...bila ak nampak ank murid aku bawa bekal..bnda yg prtama ak fikir cm2..
moga air tangan mak 2...ada keberkatan...
**********
masa khamis lepas..ak ngaja 2 masa kt 4 landskap...kls ak terpisah ngn wktu rehat...gara-gara malas nak turun...ak tunggu je dalam kelas...
masa anak murid ak da kuar g rehat..ada dak ting 5 lalu depan kelas..siap die ajak ak g makan..
cikgu, jom la g mkn..sy bwk bekal ni...
ak jawab ngn baik...
xpe awk g la mkn..ckgu baru je sarapan kul 9 td..
padahal ak memang xmakan lg
ermmm xsngka..
baiknya dieorg..even da tingkatan 5 still bawak bekal lg..
mmg salut la..give 5 stars...
thumbs up...

3 comments:

  1. maybe diaorang nie dari keluarga susah
    tapi berkat dari air tangan ibu tue yang lebih afdal...

    ReplyDelete
  2. ye betul..memang bila tgok pendapatan parents...dieorg ni kategori ank org biasa2 je...klau nk tgo parents kje best2 hanya ada 2 /3 org je..yg lain parents kje kilang...buruh kasar...

    ReplyDelete
  3. sedihnya kan
    kalau aku...mau hari2 aku bagi duit kat budak tue

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...