Sunday, June 20, 2010

Happy Teachers Day

Ucapan ni ditujukan kepada sume insane yg bgelar seorang guru termasuklah aku…ops…ak bekas guru la..da pencen sementara bkuasa dr 14 mei 2010 hari 2..hehehe..time kasih wt guru2 ak xkira di mana2 saja yg banyak berjasa n memberi ilmu yg aku masih guna dalam kehidupan seharian hingga hari ini dan saat ini..jasamu tidak dapat kubalas…hanya aku ingt hingga akhir hayat..setelah bgelar seorg guru baru la aku tau mcm mne susahnyerrr nk mendidik anak murid…banyak benda yg kena kawal terutamanya emosi.

Bila cerita tentang hari guru ak teringat sesuatu ngn diri ak dan ada kaitannya dengan guru yang pernah mengajar aku…nasihat ini akan aku ingat sampai bila2…

Cerita ni berlaku masa aku umur 7 tahun lagi…so da 17 tahun yang lalu perkara ni berlaku..masa 2 aku masih di darjah satu..kt negeri johor ni…kena bersekolah agama..so darjah 1 sekolah pagi = fardu ain (KAFA) di sekolah agama..x cam zaman sekarang sekolah pagi darjah 1..sekolah agama pn darjah 1… hehe teringat lagi zaman kanak2..cepat saja masa berlalu..*____* msti time 2 aku comot-momot kn..ye la lom pndai nk urus diri lagi n baru first time kai tudung utk jangka mse yang lame..hehehe…

Dengan keadaan yang comot momot 2 faham2 je la..ble waktu balik dari sekolah agama mestilah tanggal tudung walaupun masih lagi kt pagar sekolah agama..oh tidak!!!! jahil nya aku time 2..hehe (*__^)…nak jadikan cerita..1 hari 2 guru KAFA ak pun tegur n bagi nasihat..bkn kt aku je la..kt kwn2 yg len..kwn 1 kelas aku..tp malangnya aku dah x ingat la sape nme guru KAFA aku tuhhhh.. = (. Ermmm die bagi nasihat..awak sume da besar..sekolah pagi da darjah satu..jadi kalau pakai tudung 2..da smpai umah baru la bke..jgn la masih kt pagar sekolah da bke tudung… lepas ni jgn wt mcm 2 lagi… memandangkan aku ank mrd yang baik n lagi mendegar kata (^__*) hehehe..start dari hari 2 mmg tiap kali balik dari sekolah aku x akan bke tudung pn walaupun da kuar dari pagar sekolah..da sampai rumah br la aku akan membuka tudung… = )

Amalan ni kekal hingga hari ni..walaupun kdg2 time mandi kt air terjun aku xpakai tudung..tapi bila pergi mana2 aku still pakai tudung…bila aku xpakai tudung aku xde keyakinan…tah mcm rasa kekurangan ja..bila aku ingat tentang kisah ni..aku teringat cikgu KAFA 2..dan bila aku dengar cerita die da meninggal sebab sakit kena santau.. ya allah..benarkah??? klau benar moga rohya dicucuri rahmat..aminnn.. akan aku ingat nasihat die smpai bila2…ni la nme guru bak umpama lilin.menerangi org lain..dari aku jahil akhirnya dapat kesedaran…

*******************************

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...